Innmeldingsside for Feel24

Kim Grytøyr

Kim Grytøyr

1 min.

Feel24 ønsket å få bedre kontroll over hvordan innmeldingsprosessen fremstod for sine nye medlemmer, og kontaktet Devos for bistand.

Feel24 har over 30 treningssentre spredt over hele Nord-Norge. Som en av de større treningssenterkjedene i Norge ønsket de å forbedre opplevelsen deres nye medlemmer får ved tegning av medlemskap via deres nettside. De kontaktet Devos, som gladelig tok på seg utfordringen.

Etter noen ukers jobb var den første versjonen klar. Denne bestod av:

  • En landingsside for å presentere fordelene ved å melde seg inn i Feel24.
  • En sentervelger for å velge det treningssenteret en ønsker som sitt primærsenter.
  • En side per treningssenter som viser de forskjellige medlemskapene.
  • Et skjema for å fylle inn navn, nummer, e-post og så videre.

Etter at brukeren hadde valgt senter og medlemskap, samt fylt inn kontaktinformasjon, ble vedkommende sendt videre til medlemssystemet til Feel24 som overtok prosessen derfra.

Straks denne første versjonen var på plass gikk vi i gang med den neste versjonen. Denne skulle integreres helt med medlemssystemet til Feel24 slik at nye medlemmer ikke får opplevelsen av å hoppe mellom systemer. Kortversjonen av det som ble lagt til i neste versjon er som følger:

  • Verifisering av mobilnummer via SMS.
  • Oppslag mot både nummeropplysning og medlemssystem for raskere utfylling av kontaktinformasjon.
  • Integrasjon med «Vipps Logg inn» for enklere registrering.
  • Mulighet for å registrere kontaktinformasjon til en foresatt for personer under 18 år.
  • Avtalevilkår og aksept av disse.
  • En velkomstside som enkelt kan redigeres av Feel24.
  • En komplett engelsk versjon av innmeldingssiden.

Teknologien

Vi har i dette prosjektet benyttet oss av:

  • Next.js og Vercel for selve nettsiden.
  • Prismic.io som Headless CMS for innhold.
  • Et eget API skrevet i Elixir som fungerer som et mellomledd mellom en rekke forskjellige systemer.
  • Tre av våre egne API-er som våre kunder får tilgang til: Buckets, SMS Messaging og Postal Codes.

I tillegg har vi skrevet en hel del kode for å integrere nettsiden mot:

  • Twilio for utsending av SMS (via vårt SMS Messaging-api).
  • Front for oppslag mot nummeropplysning.
  • Vipps for enklere registrering.
  • ActiveCampaign for automatisk oppfølging av nye medlemmer.

Nøkkelordet for denne jobben har vært integrasjoner. Det passer Devos helt ypperlig, da det er et av de områdene vi har best kompetanse på. I tillegg storkoser vi oss med kombinasjonen Next.js, Prismic.io og Vercel.

Det har vært et spennende prosjekt, og vi vil jobbe videre med Feel24 for å forbedre opplevelsen for deres nye medlemmer.